A venit vremea ca preoţii creştini să iasă din afacerea stat (guvern) – căsătorie?

22 noiembrie 2014 – de Gerald McDermott

 

Rusty Reno, Ephraim Radner şi Christopher Seitz sunt de părere că da.

Reno este editor al publicaţiei First Things[1] şi Radner şi Seitz sunt învăţaţi anglicani ortodocși la Colegiul Wyclif, în Toronto.

Aceştia consideră că vechea înţelegere dintre cultură şi biserică privind căsătoria – care are loc între un bărbat şi o femeie, având ca scop principal creşterea de copii sănătoşi – a fost încălcată. Astfel că biserica riscă să transmită mesaje confuze continuând să oficieze căsătorii pentru stat.

Prin semnarea unui certificat de căsătorie pentru stat, un slujitor al Domnului dă de înţeles că el sau ea este de acord cu noua definiţie acceptată de guvern ( în prezent în unele state, dar care este posibil să ajungă în curând legea întregii SUA) care respinge ceea ce Scriptura, sau tradiţia morală au susţinut întotdeauna.

Pot, astfel, să prevăd ziua în care un judecător sau un birocrat va spune unui preot: „Dar ai semnat un certificat de căsătorie legal, ceea ce înseamnă că eşti de acord cu noua definiţie pe care o dăm căsătoriei. Deci cum poţi insista asupra refuzului de a oficia căsătoria între persoane de acelaşi sex? Deja ne-ai dat de înţeles că nu ai nicio problemă cu asta.”

Astfel că alternativa ar fi următoarea: la oficierea căsătoriei unui cuplu le voi spune acestora: „Vom face nunta în biserică, deoarece doar aici putem recunoaşte această nouă unire ca fiind o imagine a iubirii lui Hristos pentru Biserica Lui. Va trebui să aveţi o ceremonie civilă separată pentru ca mariajul vostru să fie recunoscut din punct de vedere legal.”

Asta ar putea îngreuna situaţia cuplului, dar el permite bisericii să menţină punctul de vedere ortodox în ceea ce priveşte căsătoria şi să nu se lase implicată în noua definiţie a căsătoriei care întoarce viziunea creştină cu susul în jos.

Credeţi că ar fi o exagerare? Face căsătoria parte din adiaphora[2], sau din lucrurile care nu contează, care nu stau la baza Evangheliei?

Nu. În ambele Testamente căsătoria reprezintă metafora principală, simbolizând relaţia lui Dumnezeu cu poporul Său. Yahweh este soţul Israelului şi Biserica este mireasa lui Hristos. Căsătoria este, deci, chiar inima modului în care creştinii îl înţeleg pe Dumnezeu.

De asemenea, victimele principale ale modului în care statul percepe căsătoria vor fi chiar copiii, deoarece din ce în ce mai mulţi vor creşte fără tată şi mamă, ambii fiind consideraţi necesari atât de Scriptură cât şi de ştiinţele sociale.

Aici puteţi afla mai multe despre cazul lui Reno: http://www.firstthings.com/web-exclusives/2014/11/a-time-to-rend

 

Articol apărut inițial la adresa: http://www.patheos.com/blogs/northamptonseminar/2014/11/22/is-it-time-for-christian-priestsministers-to-get-out-of-the-government-marriage-business/ și tradus cu permisiunea autorului.

 

[1] Din engl. Primele lucruri (Nr. tr.)

[2] Termen grecesc folosit de filosofii stoici pentru a indica lucrurile din afara legilor morale. ( N. tr.)